Szanowni Państwo,
Ludzie Morza

Fundacja „Ludziom Morza” jest charytatywną organizacją pożytku publicznego działającą na rzecz ofiar wypadków i katastrof morskich oraz ich rodzin. Od 2005 roku wspiera dzieci marynarzy, którzy zaginęli na morzu, fundując im stypendia (wieloletnie wsparcie dla 16 stypendystów). Pomoc kierowana jest również do byłych pracowników gospodarki morskiej, którzy ulegli wypadkom na morzu lub są w szczególnie trudnej sytuacji zdrowotnej i materialnej.
Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej i funkcjonuje w oparciu o wolontariat. Jej działalność opiera się na dobrowolnych darowiznach wnoszonych przez firmy, fundacje i stowarzyszenia oraz osoby fizyczne. Jednym z głównych źródłem finansowania jest odpis 1% podatku. Dlatego też liczymy na solidarność Ludzi Morza i zachęcamy wszystkich pracowników firm i instytucji morskich do przekazania 1% podatku podopiecznym Fundacji „Ludziom Morza”.

W roku ubiegłym z tytułu przekazanego 1% podatku otrzymaliśmy 10.508,91zł. Wpłaty z 1% otrzymane w roku 2012 przeznaczymy, podobnie jak w roku ubiegłym, na stypendia dla dzieci marynarzy, którzy zginęli na morzu. Fundacja dysponuje profesjonalnie wykonanym programem do rozliczeń podatku dochodowego za rok 2011. Program dostępny jest na płytach CD oraz do pobrania na naszej stronie internetowej www.fundacjaludziommorza.pl

Zapraszamy do skorzystania!

Łączę pozdrowienia,
Katarzyna Górecka
Prezes Zarządu





Rafał Stankiewicz,
wiceprezes TUiR S.A „Warta”

Rafał Stankiewicz jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. Od 1996 roku był związany z PZU SA. Początkowo pracował w Oddziale Okręgowym PZU w Szczecinie. Przeszedł szczeble kariery od stanowiska inspektora do dyrektora ds. Nowej Organizacji Likwidacji Szkód w Biurze Likwidacji Szkód w PZU SA. Od grudnia 2007 roku pełnił funkcję członka Zarządu PZU S.A. Obecnie sprawuje funkcję wiceprezesa Zarządu TUiR S. A. „Warta”
Rafał Stankiewicz ma wieloletnie doświadczenie w obszarze likwidacji szkód, jest znanym i cenionym specjalistą, innowatorem w tej dziedzinie.  Rafał Stankiewicz specjalizował się również w zarządzaniu systemami informatycznymi.


Sylwetki Morskie
0
0
0
dni
do otwarcia
Terminalu LNG!
My też odliczamy

 

Betonowanie ścian

drugiego zbiornika zakończone

30 listopada 2011 r. ostatnia taczka dowiozła beton na najwyższy poziom ogromnego cylindra wieńcząc w ten sposób blisko 20-dniowe betonowanie ciągłe ścian drugiego zbiornika na skroplony gaz w budowanym terminalu LNG w Świnoujściu.



Jarosław Siergiej, Prezes ZMPSiŚ:” Tak wysoki poziom przeładunków porty uzyskały ostatni raz 27 lat temu tj. w 1984 roku, kiedy wielkość przeładunków wyniosła 22,2 mln ton w portach Szczecin i Świnoujście.”

W portach
Szczecina i Świnoujścia
przeładowano ponad
21 mln. ton !!!

„Kolejny rekordowy rok dla portów w Szczecinie i Świnoujściu! Ponad 21 mln ton przeładowano w portach Szczecin i Świnoujście w roku 2011. Szacunkowe dane podsumowujące ubiegły rok w porównaniu z koniunkturą na rynku przewozów morskich świadczą zdecydowanie o wysokiej pozycji konkurencyjnej portów zarządzanych przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Tak wysoki poziom przeładunków porty uzyskały ostatni raz 27 lat temu tj. w 1984 roku, kiedy wielkość przeładunków wyniosła 22,2 mln ton w portach Szczecin i Świnoujście. Wynik ten pozwala na pozytywną ocenę realizowanych przez Zarząd Spółki celów strategicznych założonych na najbliższe lata i związanym z nimi szerokim programem inwestycyjnym.
W roku 1979 zanotowano rekordowy w całej powojennej historii zespołu portowego Szczecina i Świnoujścia wynik 26,7 mln ton (wliczając wówczas obroty portu w Policach na poziomie 1,3 mln ton).”

Jarosław Siergiej
Prezes Zarządu Morskiego Portu
Szczecin i Świnoujście S.A.


Kpt. ż. w. W. Ratajczak
uhonorowany
przez
Prezydenta RP

Marcin Zydorowicz, Wojewoda Zachodniopomorski na uroczystym spotkaniu w Urzędzie Wojewódzkim udekorował pracownika PŻM, kpt. ż. w. Witolda  Ratajczaka „Medalem  za  Ofiarność  i Odwagę” .
Medal został nadany kapitanowi Witoldowi Ratajczakowi postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, za zasługi w uratowaniu życia starszemu marynarzowi na statku PŻM m/s „Mazury”. Dzięki natychmiastowej skutecznej akcji ratowniczej marynarz został odnaleziony i podjęty z wody mimo  bardzo trudnych  warunków atmosferycznych na  Atlantyku
.

 



 


Bezpieczeństwo na promach

By każdy rejs upłynął spokojnie

Promy Unity Line cechuje wysoki poziom bezpieczeństwa i nowoczesność zastosowanych rozwiązań. Niezawodność systemów potwierdzają liczne certyfikaty, a przyjęte standardy działania i nadzoru cenione są na całym świecie. Gwarantuje to pełne bezpieczeństwo pasażerów i przewożonych ładunków.

Od samego początku celem strategicznym Unity Line jest świadczenie najwyższej jakości usług w zakresie przewozów pasażerskich i towarowych. Jednym z najważniejszych elementów zarządzania jest zapewnienie bezpieczeństwa na promach. Bezpieczeństwo to, rozumiane jest wielowymiarowo i składa się na nie wiele obszarów „szczególnej troski”. Są to m.in.: bezpieczeństwo pasażerów podczas podróży, ochrona zdrowia i bezpieczeństwo pracy oraz ochrona środowiska naturalnego.
Spółka posiada certyfikowany przez Lloyd Register oraz Polski Rejestr Statków system zgodny z wymaganiami kodeksu isM (Międzynarodowego Kodeksu Zarządzania Bezpieczną Eksploatacją Statków i Zapobieganiem Zanieczyszczeniu). System ten funkcjonuje na wszystkich promach Unity Line i zapewnia realizację polityki bezpieczeństwa i ochrony środowiska według najwyższych światowych standardów.
Unity Line posiada też certyfikowany przez Polski Rejestr Statków S.A. System Zarządzania Jakością zgodny z wymaganiami normy iso 9001:2000. System gwarantuje realizowanie usług żeglugowych na stałym, oczekiwanym przez klienta poziomie jakościowym i umożliwia utrzymanie wysokiej sprawności ekonomicznej firmy przy zachowaniu opinii niezawodnego przewoźnika.
Spośród wielu certyfikatów posiadanych przez Unity Line należy jeszcze wymienić certyfikat Det norske Veritas, uznający najwyższą jakość skomputeryzowanego systemu zarządzania obsługą techniczną promów oraz tytuł „solidny Partner”. Warto też odnotować funkcjonowanie na promach Skania i Polonia systemu bezpieczeństwa zdrowotnego żywności, potwierdzonego certyfikatami HACCP. Planowane w najbliższym czasie pełne wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego zgodnego z normą iso 14001:2004 zminimalizuje negatywne oddziaływanie na środowisko.

Mikołaj Radomski
Baltic Panorama



Rozwój stabilny
i zrównoważony
 

Morza i Oceany: - Gdańsk i Gdynia od kilkunastu miesięcy przeżywają rekordowe przeładunki kontenerów. Czy firma także to odczuwa?


200 tys. TEU rocznie

Nowy Terminal Kontenerowy DB Port Szczecin jest wyposażony w dwie nabrzeżne suwnice kontenerowe STS (Ship- to -Shore), w cztery suwnice placowe RTG oraz rampę ro-ro.
W sobotę 26 czerwca 2010 r. suwnice STS przypłynęły do Szczecina na pokładzie specjalnego pontonu morskiego. Jedna z nich została przetransportowana z Hamburga, a doładunek drugiej odbył się w Świnoujściu.

Tekst: Karolina Zając
Zdjęcie: Bartosz Jaskulski



20 lat BCS
"Koniki Morskie"
dla
szczeciński urzędów;
Miejskiego i Morskiego
i Gaz-Systemu

Dzień 5 stycznia był dla Business Clubu Szczecin wielkim świętem - odbyła się wielka gala z okazji 20 -lecia klubu. Podczas gali wręczono popularne nagrody "Koniki Morskie". Wśród nagrodzonych znalazły się m.in. urzędy; Miejski i Morski w Szczecinie oraz Gaz - System, który jest związany z budową Terminalu LNG w Świnoujściu.
Z rąk Bogumiła Rogowskiego, prezydenta szczecińskiego Busieness Clubu nagrody odebrali; Piotr Krzystek, Prezydent Szczecina i Andrzej Borowiec, dyrektor urzędu.




Goście z Ukrainy

Na zaproszenie Prezydenta Pawła Adamowicza Gdańsk odwiedzili samorządowcy z Odessy, Chersonia i Mikołajowa. 30 listopada ukraińską delegację gościł gdański port. Pogoda sprzyjała spacerowi pod Pomnik Obrońców Wybrzeża na Westerplatte. Studyjna wizyta miała w programie także multimedialną prezentację portowego potencjału przeładunkowego w gondoli Kapitanatu Portu Północnego.
7 czerwca 1996 roku podpisana została w Odessie umowa o szerokiej współpracy z Gdańskiem. Dotyczyła wymiany doświadczeń w zakresie zarządzania miastem i funkcjonowania samorządów, zagospodarowania przestrzennego, rozwiązań komunikacji miejskiej, kontaktów w dziedzinie kultury, przemysłu i handlu, a także gospodarki portowej i morskiej. Odessa dysponuje największym morskim portem Ukrainy, którego specyfika i struktura obrotów bliska jest charakterystyce portu w Gdańsku. Zainteresowanie ukraińskich gości etapami i warunkami rozwoju gdańskiego portu, a także dynamiką rozszerzania serwisów kontenerowych było ponadto podyktowane staraniami Ukrainy o przyjęcie do Unii Europejskiej. Można zatem sądzić, że związki obu miast, jak i gospodarek Pomorza i Obwodu Odeskiego będą coraz ściślejsze.
 

Janusz Kasprowicz
Rzecznik Prasowy ZMPG SA



Drugi wynik w historii

Tylko dwa pytania do Janusza Jarosińskiego, prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia

- Jaki wynik w przeładunkach zanotował Zarząd Morskiego Portu Gdynia za 2011 rok? – pytamy Janusza Jarosińskiego, prezesa portu.

- 15.911.400 – jest to drugi wynik w historii portu

- A jakie są perspektywy na 2012 rok?

- Będziemy zadowoleni z powtórzenia ubiegłorocznego wyniku, choć nie będzie to łatwe.

- Dziękujemy


Klaster Morski Pomorza Zachodniego
rozpoczyna działalność

„Razem osiągniemy więcej” 

Zbudowanie trwałych więzi oraz wypromowanie nowego wizerunku zintegrowanego i innowacyjnego środowiska interesów morskich, to główne cele, które przyświecają działalności Klastra Morskiego Pomorza Zachodniego.
Partnerzy konsorcjum, składającego się z podmiotów branży morskiej, spotkali się w środę 16 listopada 2011 r., w siedzibie Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Pomiędzy Gdynią i Gdańskiem 
powstanie
 
Intermodal Container Yard
 

Morza i Oceany: - Można powiedzieć, że firma rozwija się dynamicznie, z rozmachem, ale konsekwentnie? Czy przy powstawaniu spółki sądziliście, że PCC tak się rozrośnie?  

Dariusz Stefański: - Kiedy 6 lat temu kilkuosobową ekipą rozpoczynaliśmy intermodalną przygodę byliśmy jednymi z niewielu, którzy wierzyli, że ta inwestycja ma przyszłość. Szybko okazało się że to strzał w dziesiątkę. Zaczynaliśmy od jednego pociągu tygodniowo na trasie Brzeg Dolny – Świnoujście, dziś organizujemy ponad 60 regularnych pociągów w tygodniu, niebawem uruchomimy pierwsze pociągi na wschód i południe Europy, wybudowaliśmy nowoczesny terminal przeładunkowy w Kutnie – hub dla Europy w Polsce centralnej, spółka zatrudnia ponad 160 osób i jako pierwsza w branży zadebiutowała na WGPW.

 
R U C H   S T A T K Ó W

S Z C Z E C I N



Ś W I N O U J Ś C I E



G D Y N I A



G D A Ń S K